My MuSiC


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones

keNaLi gUrLz yEan'D...









Go get your own pYzam Page Pets

Page Pets & MySpace Layouts



Hai sumer.. makasih bebanyak coz sudi jenguk2 blog yean neE.. yean harap ada yang sudi menjadi sahabat yean di alam maya ini..! anyway, buat rakan2 sumer, maafkan yean jika yean siarkan citer2 yang x m'yenangkan hati.. and yean harap you aLL enjoy...!!!



Ahad, 8 Mac 2009

cInTa sI gaDis biSu..

PART 1

Ayu menghampiri bilik Razif. Sudah jam 7 pagi namun Razif masih belum bangun lagi. Dia harus mengejutkan Razif agar tidak terlewat untuk ke sekolah. Kini Razif juga bersekolah di SRMU dan sekelas dengan Ayu. Ayu pula ditugaskan oleh keluarga Razif untuk menjaganya.

Dia berasa hairan kerana perlu menjaga seorang lelaki yang sudah matang dan pasti tahu menjaga dirinya sendiri. Mengapa perlu perhatian daripada orang lain lagi? Namun, Ayu terpaksa akur kerana ia memang adalah tanggungjawabnya sebagai seorang pekerja di bawah keluarga Razif.

Ayu mengetuk pintu bilik Razif berkali-kali namun tiada respon. Ayu membuka pintu perlahan-lahan. Dia harus mengejutkan Razif dengan segera. Alangkah terkejutnya Ayu apabila mendapati Razif masih tidur.

Dea tak dengar ke tadi saya ketuk pintu tuE sampai nak pecah?! Agak nyer kalau saya bom bilik neE pun pasti dea tak perasan punyer!

Ayu hanya mampu menggelengkan kepala melihat gelagat Razif. Tanpa disedarinya, terukir senyuman di bibir Ayu. Ayu merenung Razif agak lama. Dia menghampiri Razif dan cuba untuk mengejutkannya. Razif tiba-tiba memeluk Ayu dan membuatkan Ayu kaku. Ayu lemas dalam pelukan Razif namun dia segera menolak Razif dan membuatkan Razif terjaga dari tidurnya.

"Apa awak buat kat bilik saya neE?" ujar Razif yang terkejut dengan kehadiran Ayu di dalam biliknya itu. Ayu kemudiannya mencapai jam yang terletak di meja dan menghulurkannya kepada Razif.

"Apa neE? Jam? Kenapa awak bagi saya jam neE?" Razif mengerutkan dahinya. Tidak faham akan tindakan Ayu.

Ayu kemudiannya menunjukkan angka 7 dengan jari telunjuknya. "Hah?? Dah jam 7? Kenapa awak tak cakap awal2?!" ujar Razif lalu menuju ke bilik air dengan gopoh.

"Apa awak buat kat sini lagi? Keluarlah, saya nak mandi. Takkan awak nak tengok filem free kot!" Ayu segera keluar daripada bilik itu.

Saya pun tak ingin nak tengok walaupun ia percuma larh,huh! Ayu merengus kasar. Dia hairan kenapa Razif selalu ingin bertekak dengannya. Setahu Ayu, dia tidak pernah sekalipun melakukan kesalahan kepada Razif. Sudah seminggu Razif berada di sini, namun sekalipun tidak pernah melayan Ayu dengan baik. Ada saja yang salah di matanya.

Anak orang kaya. Mana larh ada hati nak bercakap sopan apatah lagi nak bebaik dengan orang gaji macam saya neE. Silap hari bulan, Pasti dea suruh saya panggil 'Tuan' kot.. Ekeke!!

Ayu segara menahan gelak dan kemudian menuju ke tempat dimana kereta Razif diparkir. Hari neE dia terpaksa bersama-sama ke sekolah dengan Razif. Ayu berasa sedih kerana dia mungkin tidak akan dapat bersama dengan Rafiq lagi seperti selalu.


*********

"Apa ayu buat kat sini? Mana Razif?" tanya Rafiq yang menyedari kehadiran Ayu di gelanggang tennis tersebut.

"Awak dah habis latihan?" tanya Ayu pula menggunakan pergerakan tangannya sebagai isyarat untuk bercakap tanpa menjawab pertanyaan Rafiq sebentar tadi.

"Ya. Ayu tak perlu lagi menunggu saya di sini. Mulai hari neE, Ayu kena sentiasa berada di sisi Razif. Maisarah akan pulang bersama saya mulai hari ini, memandangkan dea jugak sekelas dengan saya." terang Rafiq dengan senyuman. Ayu hanya berdiam diri. Hatinya mulai sakit apabila Rafiq sering bercakap tentang Maisarah sejak kebelakangan ini. Cemburukah dia??

Sejak kedatangan Maisarah dan Razif, Ayu jarang dapat mendampingi Rafiq seperti selalu. Apatah lagi, dia terpaksa menjadi 'bodyguard' Razif. Entah di mana Razif berada sekarang. Setelah Rafiq berlalu dari situ, Ayu segera mencari Razif setelah Rafiq menyuruhnya agar sentiasa berada di sisi Razif. Ayu berasa hairan, kalau Razif perlukan perhatian dan perlindungan, kenapa tidak mengupah bodyguard sahaja. Bukannya keluarga mereka tidak mampu pun, kenapa harus dia yang perlu menjadi 'bodyguard' lelaki sombong tuE?! Itulah yang sering bermain difikiran Ayu sekarang.

Akhirnya dia mengalah dan terus mencari Razif di seluruh kawasan sekolah tersebut. Walaubagaimanapun, dia dan ibunya hanyalah orang gaji sahaja. Memang sudah menjadi tanggungjawabnya menurut setiap arahan yang diberikan oleh ibubapa Rafiq dan Razif. Sepatutnya dia bersyukur kerana majikannya seorang yang baik hati. Kalau tidak, sudah tentu dia tidak dapat menyambung persekolahannya lagi. Sudah beruntung Ayu dan ibunya kini.

Lamunan Ayu terhenti apabila mendengar seseorang dari dalam dewan sekolah tersebut sedang memetik gitar dan menyayikan lagu Saat Terakhir yang pernah menjadi lagu paling popular di kelasnya dulu. Lagu yang didendangkan dengan buyi gitar yang merdu menambahkan lagi kesyahduan irama lagu.

Tak pernah terfikir olehku,
Tak sedikitpun ku bayangkan,
Kau akan pergi tinggalkan kusendiri...

Begitu sulit kubayangkan,
Begitu sakit kurasakan,
Kau akan pergi tinggalkan kusendiri...

Ayu bagaikan tidak percaya dengan apa yang dilihat dihadapannya kini. Seorang lelaki yang sombong dan sering bergaduh dengannya kini sedang asyik bermain gitar dan menyayikan lagu dendangan ST 12 itu. Suaranya cukup merdu membuatkan Ayu terpaku melihat ketampanan Razif yang sejak dari tadi tidak menyedari kehadiran Ayu di situ.

Dibawah batu nisan kini kau t'lah sandarkan,
Kasih sayang kamu begitu gelap,
Sungguhku tak sanggup ini terjadi,
Kerna ku sangat cinta..

Inilah saat terakhirku melihat kamu,
Jatuh airmataku menangis pilu,
Hanya mampuku ucapkan,
Slamat jalan kasih...

Ayu merasakan setiap ayat-ayat yang dikeluarkan dari mulut Razif mempunyai maksud yang tersendiri. Dia bagaikan memahami apa yang ingin disampaikan oleh Razif melalui lagu itu. Tanpa disedarinya, Ayu duduk di sebelah Razif. Namun Razif masih leka bermain gitarnya tanpa mengetahui kewujudan Ayu saat itu sedang memerhatikannya.

Satu jam saja ku t'lah bisa
Cintai kamu dihatiku,
Namun bagiku melupakanmu,
Butuh waktuku seumur hidup...

Satu jam saja ku t'lah bisa
Sayangi kamu dihatiku,
Namun bagiku melupakanmu,
Butuh waktuku seumur hidup...

Dinatiku....

Tiba-tiba Razif berpaling. Mata mereka bertaut. Mata Ayu tidak berkelip apabila mendapati Razif mempunyai sepasang mata berwarna biru yang sangat cantik dan membuatkan hatinya berdegup kencang. Ayu juga menyedari Razif hampir seiras dengan wajah mat saleh. Mat saleh yang kacak dengan sepasang mata birunya. Namun timbul persoalan di hatinya apabila terkenagkan Rafiq. Rafiq tidak mempunyai sepasang mata biru seperti Razif mahupun wajah mat saleh, begitu juga dengan ibubapa mereka. Adakah sebab Razif menetap di negara asing itu? Tidak mungkin hanya kerana itu sahaja sudah membuatkan Razif tidak seiras dengan abangnya.

Lamunan Ayu terhenti apabila Razif tiba-tiba memegang pipinya yang mulus itu. Dan mengatakan sesuatu yang masih boleh didengari oleh Ayu walaupun suara Razif cukup perlahan semasa mengungkap kata-kata itu.

"Saya masih perlukan awak dalam hidup saya." Ayu terkejut. Terkejut dengan kelakuan Razif dan kata-kata yang kurang difahaminya itu walaupun jelas di perdengarannya. Ayu lebih terkejut lagi apabila mendapati airmata Razif membasahi pipinya. Razif menangis? Sukar untuk Ayu percaya. Namun, melihat keadaan Razif membuatkan Ayu mula berasa simpati terhadap Razif.

Ayu ingin memberikan ruang untuk Razif bersendirian dan segera melangkahkan kakinya keluar dari tempat itu, namun Razif sempat memegang tangannya. Langkah Ayu terhenti dan Razif terus memeluk Ayu. Ayu menjadi kaku. Tindakan Razif sudah jauh di luar jangkaannya. Dan ini sudah kali-2 Razif memeluk Ayu.

"Maafkan han." ucap Razif membuatkan Ayu terpaku sekali lagi. Ayu tidak tahu ingin berbuat apa. Kemudian, dia membiarkan Razif melayan perasaannya sendirian namun Ayu berasa tidak selesa apabila Razif masih lagi memeluknya.

Apa saya nak buat neE?! ujar ayu keresahan.

1 ulasan:

Wan_hazel berkata...

Jiwang nye.hehehe....seronok bce.tlayan gak wan bce cte nie...kalau wat ending sdih nie.msti bez.hehehe...