My MuSiC


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones

keNaLi gUrLz yEan'D...









Go get your own pYzam Page Pets

Page Pets & MySpace Layouts



Hai sumer.. makasih bebanyak coz sudi jenguk2 blog yean neE.. yean harap ada yang sudi menjadi sahabat yean di alam maya ini..! anyway, buat rakan2 sumer, maafkan yean jika yean siarkan citer2 yang x m'yenangkan hati.. and yean harap you aLL enjoy...!!!



Sabtu, 7 Mac 2009

Cinta PertamaKU..(series 1)

BAB 1


"Awak ngan Jun ada apa2 ker?"suara Irah yang menyapa mengganggu tumpuanku ke arah papan tulis. Aku mengerutkan dahi. Tidak faham akan kata-kata Irah yang duduk di sebelahku. Wawa dan Jie yang duduk di belakang kami serta merta berhenti menulis. Mereka memandang aku. Menunggu jawaban yang bakal meniti di bibirku.


"Just frenz like you aLL"kataku dengan selamba.

"Just frenz?? But you look different. I mean, awak berdua tuE, macam couple. Selalu bersama, sering berbual bersama..."kata-kata Wawa membuatkan aku tergelak. Aku segera menutup mulut apabila Cikgu Qu yang merupakan guru kelas 5 Amanah memberikan signal agar aku senyap dan tidak mengganggu pelajar lain yang tekun menjawab soalan kuiz matematik yang diberikan sebentar tadi. Aku merenung Jun yang duduk bersama dengan Adi, Man dan Muz.

"Awak suka kat Jun ker?"tekaan Wawa membuatkan aku terkedu. Aku menggelengkan kepala. Menafikan kata-kata Wawa yang sebenarnya tepat. Namun, aku tahu perasaan dan hati Jun bukan untukku. Ia milik orang lain.

"Awak tahu ker yang Jun sukakan Jie?" Aku menganggukkan kepala tanda mengiyakan kata-kata Irah.

"Tapi awak tak perlu risau, saya tak sukakan dea pun. He is not my taste."ujar Jie dengan selamba.

"Maksud awak?"tanyaku ragu-ragu.

"Saya dah jumpa ramai pompuan yang sukakan Jun termasuklah awak. Awak tak boleh tipu diri sendiri dengan menafikan perasaan awak tuE. Kalau awak suka kat Jun, just tell him. Saya pasti dea akan terima awak. Lagipun awak ngan dea serasi apa..Right,girls?" kata-kata Jie dan anggukan Irah dan Wawa membuatkan aku terkejut. Fikiranku ligat berfikir bagaimana mereka tahu bahawa aku sukakan Jun? Adakah mereka yang lain juga tahu? Tapi mustahil kerana aku tidak pernah menceritakan pada sesiapa pun.

"Macam mana awak sumer tahu yang saya sukakan Jun?" tanyaku dengan hairan.

"Kami jumpa paper yang tertulis sumer tentang isi hati awak pada Jun kat dalam buku latihan matematik awak."ujar Irah dalam senyum.

"Oh my God. No way!" saat ini aku merasakan bahawa aku adalah perempuan yang paling malang sekali dalam dunia neE. Entah macam mana aku boleh terlupa untuk membuang paper tuE. Habislah aku kalau Jun tahu. Dimana nak letak muka aku neE?

"Wait, paper tuE kat mana skang?" Jie, Irah dan Wawa saling berpandangan. Pertayaanku dibiarkan sepi. Langsung tidak berjawab. Senyuman mereka membuatkan aku semakin gelisah.

"Guys.." kataku dalam debaran.

"Sorry,yean.. Kami dah beri kat Jun. Adi, Man dan Muz pun dah tahu tentang hal neE." kata-kata Wawa membuatkan aku terkejut. Aku tidak mampu untuk mengeluarkan kata-kata lagi. Tiba-tiba pandanganku menjadi semakin kabur, gelap dan akhirnya .....................................................................................................................................




**********************
"Awak dah sedar?" suara yang cukup kukenali itu membuatkan aku berdebar. Jun!!! Aku memandang sekeliling bilik kesihatan itu. Jantungku berdegup kencang apabila menyedari hanya kami berdua sahaja yang berada di situ. Entah sejak bila mulutku kaku untuk bercakap dengan Jun. Adakah sebab Jun sudah mengetahui tentang perasaanku terhadapnya? Aku berusaha untuk tidak memandang wajahnya dan cuba melangkahkan kaki untuk keluar dari bilik itu. Tidak sanggup rasanya untuk berhadapan dengan Jun lama-lama.

"Awak nak kemana neE?"tindakan Jun yang menarik tanganku membuatkan jantungku berdegup dengan lebih kencang. Langkahku terhenti. Aku menundukkan kepala. Tiba-tiba airmata jatuh ke pipi. Aku cuba menahan namun sia-sia sahaja. Semakin laju airmata membasahi pipiku.

"Hei,kenapa neE? Awak sakit ker?" Jun berasa serba salah.

"Awak dah tahu kan?"kata-kata yang meniti di bibirku membuatkan Jun mengerutkan dahi.

"Tahu apa?"Aku mendiamkan diri dan membiarkan soalan itu sepi tanpa berjawab. Tidak sanggup rasanya mahu meneruskan kata-kataku yang hanya akan membuatkan aku kecewa.

"Kenapa neE? Cakap jelah.."

"Awak.. "Jun menanti penuh sabar. Merenungku penuh erti.

"Saya.."Argh! Tidak sanggup rasanya untuk aku meneruskan kata-kataku.

"Awak suka saya?"kata-kata Jun membuatkan aku terkejut. Airmata yang mulai reda kini kembali mengalir.

"Saya suka awak juga."katanya lagi. Jun merenungku. Mengenggam erat tanganku.

"Awak bohong. Awak..."

"Shhh... Tentang saya suka kat Jie tuE dah lapuk. Entah jampi apa yang awak bagi kat saya sampai saya terlupa kat dea pun saya tak tahu. Awak masih ingat tak masa kite lepak ramai-ramai kat bukit sana tuE? Masa tuE saya langsung tak nak berenggang dengan awak sampai Man buat gosip yang bukan-bukan? Itu adalah kenangan yang paling terindah dalam hidup saya. Dan pada waktu itulah saya jatuh hati pada awak." Aku tersenyum. Namun, airmataku semakin banyak mengalir membasahi pipiku.

"Lesung pipit awak cantik. Secantik gadis yang berjaya mencuri hati saya." tindakan Jun yang menyentuh pipiku membuatkan aku tersipu malu.

"Hoi,jiwang karat betullah!"suara Man dan tawa Irah, Wawa, Jie, Adi dan Muz membuatkan aku terkejut. Entah sejak bila mereka berada di sebalik pintu tersebut.

"Ehem, dosa tau pegang-pegang tangan."perli Irah membuatkan Jun segera melepaskan tangannya.

"Nasib baiklah kami sempat halang Cikgu Qu daripada masuk ke bilik neE, kalau tak... Pasti ada orang yang dah kene tangkap basah..Hish,hish,hish.." perli Jie pula. Tersembur tawa kami apabila kelakuan Jun yang tiba-tiba menuju keluar dari bilik membuatkan kepalanya terhantuk sewaktu Cikgu Qu menolak pintu ketika hendak masuk ke bilik kesihatan tersebut. Aku tersenyum. Betapa bahagianya rasa apabila orang yang dicintai mencintai diri kite juga. Aku memandang Jun. Dalam diam dea sempat mengeyitkan mata ke arahku sewaktu Cikgu Qu membalut kepalanya yang lebam dengan kapas.

"Ehem!"suara mereka yang serentak membuatkan aku tersenyum sipu. Jun memandangku membuatkan aku menundukkan kepala. Segan untuk menatap wajah Jun yang kini telah menjadi orang yang paling special dalam hatiku.



Bersambung......





8 ulasan:

einahnutayiffus berkata...

kmu wt novel???
kte pown mnt gk..tp,tiap2 kli nk tulis..hancus jew rse..huu..
nice 2 know u..

We!!! org saBah..haha berkata...

he3..kekadang tue yean ptus asa gak bt novel neE.. ini kisah benar, saje je nk imbas masa lalu,hoho.. tq kak hunny, coz sudi jadi frenz yean..ekeke..!!! bangga neE,hoho

in_wired88 berkata...

bestnyer biler cinte bersambut..
hehe..
truskan..

reenkyra berkata...

x slh klu nk berbual2...
tp jgn lah smpai menimbulkan rsa suka dan berahi...
kna ikut batas n adab pergaulan yg telah ditetapkan...
bg kes lesbian n gay tu, moga2 kita dijauhi drpda terjebak...
kita kna tau dan pndai kawal perasaan kita...
jgn timbul prasaan syg yg berlandaskn hawa nafsu semata mata..

p/s:im not dat good.. same2 la kita memajukan diri mendalami bout Islam ni...

Wan_hazel berkata...

wat novel...truskan usaha anda..aha..nie wan nak komen skit..kalau nak wat yang '**********' tak yah banyak sangat ..sekadar 'XXXXX'5 kali je..yg tu dah ok,,eceh..mcm pro plak wan nie...wan komen je erk,tiada bermaksud apa..yg terbaik utk awak gak.

kalu nak yg cantek g..pakai nie...♥♥♥♥

cara nya

tekan Alt + 3....

Tanpa Nama berkata...

nice story..
smbung lg..
;)

We!!! org saBah..haha berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
We!!! org saBah..haha berkata...

tak leh pun,wan...yean dh cuba bt lover tu tp still x m'jadi..yg ada angka 3 jer....huhu
camne neE wan bt???
Alt & 3 kan???
tekan serentak,or what????