My MuSiC


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones

keNaLi gUrLz yEan'D...









Go get your own pYzam Page Pets

Page Pets & MySpace Layouts



Hai sumer.. makasih bebanyak coz sudi jenguk2 blog yean neE.. yean harap ada yang sudi menjadi sahabat yean di alam maya ini..! anyway, buat rakan2 sumer, maafkan yean jika yean siarkan citer2 yang x m'yenangkan hati.. and yean harap you aLL enjoy...!!!



Khamis, 28 Mei 2009

KEKASIH?? PENTING KER???



Hai,suMeR!!! naK taNya siKiT boLeH??? eRm,,YeaN naK DenGar peNdaPaT koRaNk sUmEr mEnGeNai iSu neE... boLeH bAgI taK?? he3,,yeAn pAsTi daN yaKiN,, keNgkaWan sUmeR paSti beRbeZa dArI seGi paNdaNgaN meNgeNaI isU yEaN neE... yeaN cuMa naK deNgaR jeR peNdapaT koraNk,, maNa Larh taW b0Leh bUaT ikTibaR uNtuK yeaN,,eKeKe....b0Leh kaN???? YeAn haRap keNgkaWan sUdI meNyuaRakaN peNdapaT menGenai iSu neE buaT yeaN kaT siNi.. eKeKe,,bLh kaN?? bLh kaN?? bLh kaN??




SaLaHkaH diRi kiTa diSaYanGi daN dicIntaI oLeH inSaN laiN???








SaLahkaH jiKa diRi kiTa juGa meMpuNyaI peRasaaN yanG saMa teRhadaP pasaNgan kiTa???









aKaN baHaGiakaH
diRi kiTa jiKa

berSamaNya???









aKaN terLuKakaH
haTi kiTa jiKa
terLalu meNyanYanGinYa????








maSiH adaKaH keMaaFaN daN
ruAng dI haTi inI buaTnYa jiKa
dIa meLukaI haTi kiTa???







P/S: BERIKAN PENDAPAT ANDA MENGENAI ISU NEE....HE3

11 ulasan:

e l d y berkata...

terpulang kpd seseorg tu .. kalao niat baik ape salahnya ; kalao mau saja-saja berseronok dan cari pengalaman .. lebih baik blah !!!! (jgn sakitkan hati org lain)

Tanpa Nama berkata...

♥"Dia yg sering menggembirakan aku,Yg ada di sisi ketika aku bersedih,Yg menerima aku seadanya,Yg boleh menyuluhkan jalan kebenaran buat aku,Hingga saat aku terluka kerana dia,Hatiku akan tetap untuk dimilikinya". :)♥

-kalo die lbh byk bg kite kebahagiaan dari kelukaan apa salahnya maafkan die.tp die jg jgnlh nk take advantage atas kebaikan kite.

-cinte perlukan keikhlasan dan kejujuran

-♥cinta♥-

Firdausi berkata...

Dipetik dari web www.iluvislam.com buat tatapan diri saya juga buat rakan-rakan.



Komentar C.I.N.T.A

Komentar Aku Apa itu cinta? Kenapa kita menyintai? Syukur Alhamdulillah jika kita menyintai seseorang itu kerana Allah, ini cinta yang suci dan agung. Cinta semata-mata kerana inginkan keredhaan dariNya. Cinta kerana ingin mendekatkan diri kepadaNya. Cinta kepada dia kerana yakin dia boleh membangkitkan semangat kita untuk berjuang mendapatkan keredhaan dari Allah. Cinta kepada dia kerana dia yang mendorong rasa rindu kepada Allah. Cinta kepada dia kerana dia yang mampu menjamin kenikmatan dan kebahagiaan dunia dan akhirat. Cinta kepada dia kerana dia yang sanggup bersusah payah, suka dan duka bersama kita berjihad menuju jalan Allah. Cinta kepada dia kerana dialah insan yang berkemampuan untuk menyambung zuriat kita, melahirkan anak-anak yang soleh dan solehah. Cinta kepada dia kerana dia juga mencintai Allah. Alhamdulillah..Jika kita di kurniakan cinta yang sebegini, maka rugilah kita jika kita menolak cinta ini.

Namun, sebanyak mana orang yang mampu menyintai kita kerana sebab-sebab itu semata? Puji-pujian kepada Allah, syukur hanya kepada Dia jika kita di anugerahkan rasa cinta dan di cintai seindah ini. Alhamdulillah. Bagaimana kalau si dia cintakan kita kerana sebab-sebab berikut:

Dia mungkin cintakan kita kerana kita ni cantik, tubuh kita ramping yang menggiurkan atau kacak yang mempesona, dia mungkin cintakan kita kerana pertuturan kita yang lemah lembut, kerana suara kita yang merdu menggoda. Dia mungkin mencintai kita kerana mata kita yang indah, bak kata pepatah, dari mata turun ke hati. Dia mencintai kita mungkin kerana kelincahan kita, kerana kecekapan kita. Dia mungkin mencintai kita kerana kebijaksanaan kita berdebat meluah pendapat. Dia menyintai kita mungkin kerana wang kita dan harta kita, atau kerana karier , status dan ‘siapa’ kita yang membanggakan atau macam-macam lagi sebab.

Namun, mari kita soroti dengan lebih mendalam. Bagaimana andai secara mengejut Allah takdirkan kita bisu. Adakah dia yang menyintai kita kerana kemerduan dan kepetahan kita akan masih menyintai kita? Bagaimana kalau Tuhan takdirkan kita buta..adakah dia yang menyintai kita kerana tajamnya panahan mata kita akan masih menyintai kita? Bagaimana kalau Tuhan takdirkan kaki kita kudung, lumpuh tidak mampu bergerak, adakah dia yang menyintai kita kerana kelincahan kita akan tetap menyintai kita? Bagaimana kalau tiba-tiba muka kita cacat, tidak lagi secantik dulu atau berkedut sana sini, adakah dia masih menyintai kita? Bagaimana pula kalau kiranya kita ditakdirkan tidak dapat melahirkan anak? Adakah dia yang mencintai kita kerana kita melahirkan zuriat untuknya akan terus menyintai kita?

Mungkin juga tidak kerana cinta kepada sesuatu yang ada pada kita, bermakna cintakan suatu yang tidak kekal, yang bermaksud, boleh diambil kembali olehNya yang Maha Berhak ke atas hamba-Nya pada bila-bila masa sahaja. Semua itu hanyalah pinjaman. Malahan, cinta itu sendiri juga suatu pinjaman. Suatu nikmat yang boleh ditarik bila-bila masa sahaja.

Maka. InsyaAllah, aku tidak akan sekali-kali menerima cinta kerana suatu yang tidak pasti. Aku pasti akan menyintai, dan dicintai..tapi Tuhan, jika Kau takdirkan aku jatuh cinta, Kau jatuhkanlah cintaku ini kepada dia yang mencintaiku kerana Mu.”

mr_kay berkata...

xsalah bercinta tp kna ade cara yg btul..

jgn terlalu mnyintai psgn tu sbb ia akan seksa dri kte...

cntai drinya spnuh hati stlh kduanya tlh dsatukan scara sah...

sering nsht psgn kte..brikan pndpt yg positif...

Gurlz Yean'D berkata...

buat eldy,,
tq,,betul jugak tuE..
tapi remaja skang neE b'cinta lebih kepada mencari kepuasan..sampai ada yang t'sesat di jalan Allah..

buat Tanpa Nama,,
yean ada jumpa seseorang yang caring sngt ngan yean.. tapi ntah napa,,yean takut menerima dirinya.. yean tak nak luka lama muncul balik..

buat firdausi,,
masih adakah insan yang mencintai kita kerana Allah.. klu ada,,yean berdoa agar yean dapat menemuinya..tapi cinta tak perlukan sebab untuk seseorang itu jatuh cinta pada kita mahupun kita mencintai seseorang..oleh itu,,jika suatu hari nanti kita akan jadi buta,bisu,lumpuh dan seangkatan dengannya,,ia bukan penghalang untuk kita terus mencintai dan dicintai oleh pasangan kita..

mr_kay,,
betul jugak cakap awak tuE,,
yean ada seorang kawan,, sejak dea bercinta ngan lelaki tuE,, hidup dea murah dengan airmata.. terseksanya dea sejak bercinta dengan lelaki tuE..dan pengalaman dea itu membuatkan yean begitu takut untuk memilih jalan sepertinya dengan bercinta dengan seseorang.. seindah dicintai,,tidak seindah mecintai..


p/s: fuh,,pening kepala yean fikir bab2 bercinta neE,,he3.. anyway,,tq guys coz beri pandangan yg cukup bernas buat yean..

sang_suria berkata...

kekasih???
penting ke???
dlm usia yg muda kekasih tu xde maknanya...
pd sya dlm usia meniti remaja mcm yean ne kekasih bukan perkara utama...
bebaskan diri dari cinta pd usia begini....
tumpukan perhatian pd pelajaran, itu yg lebih penting.......
bahagiakan hati ibubapa dulu...
capai cita2 dulu. keksaih biar di tangga ke 2... (",)

Gurlz Yean'D berkata...

buat sang_suria,,
betul jugak... he3,,pnasihat yg bagus neE.. ok,,yean simpan kata2 awak tuE.. x sangka,,bernas jugak ya.. bak kata pepatah orang tua2,, "jodoh x kan kemana",,right??? apa yang penting study!!! hoho

Tanpa Nama berkata...

Cinta memerlukan sesuatu yang dipanggil kejujuran. cinta jua memerlukan keikhlasan yang utuh. malah cinta memerlukan kesetiaan yang tinggi. tapi ramai yang tidak dapat menunaikan sesuatu itu dengan baek. cinta itu suci dan tulus. terlalu tulus untuk disakiti...

*si_bulan*

Gurlz Yean'D berkata...

buat si bulan,,
kata2 yang sungguh menyentuh dek kalbu,,ekeke... maybe you ada pengalaman mengenai cinta neE kan???

Tanpa Nama berkata...

setiap makhluk yg hidup d mka bumi ini dciptkan dgan b'psang-psangan.termasuklah makhluk yg b'nama manusia.jika seseorang insan itu rase ade kekasih itu akan membahagiakan hidup, teruskan..tapi jika sbaliknya, baik beehenti..!

Gurlz Yean'D berkata...

buat tanpa nama,,
thanks coz sudi bagi pndapat!!! he3